Achraf, Max, Nick, Thomas en ik hebben een bordspel gemaakt voor ons eerste project. Het project had twee belangrijke eisen. Zo moesten wij gebruik maken van de Scrum methodiek en het bordspel moest een digitaal component bevatten.
Link naar GithubGuess and Win heb ik in de tijd gemaakt waarin ik de opleiding Informatica op Hogeschool Rotterdam volgde. Uiteindelijk ben ik gestopt met de opleiding omdat ze mij niet beviel.
Vanuit de Hogeschool hebben wij de opdracht gekregen om een bordspel te maken. Dit mocht een huidig bordspel zijn of een eigen verzonnen bordspel. Wij hebben voor het bordspel 30 Seconds gekozen en onze eigen draai eraan gegeven. Wij hebben de goeie aspecten op een rijtje gezet en deze overgenomen naar ons eigen spel. Het concept van het bord hebben wij overgenomen samen met de pionnen, de speelkaarten en de dobbelsteen. Wij hebben onze eigen draai gegeven door zogenoemde special en powerup kaarten toe te voegen om het spel nog interessanter en spannender te maken. De kaarten kunnen in je voor- en nadeel werken.
De digitale component dat wij toegevoegd hebben is in de vorm van een website. De gebruiker kan het spel zonder speelkaarten, dobbelsteen en powerup kaarten spelen doormiddel van de website. De website houdt bij hoever iedereen is, toont de woorden die geraden moeten worden en verteld hoeveel stappen een team mag zetten nadat de dobbelsteen digitaal gedobbeld is.
Het spel hebben wij volledig uit kunnen werken en laten bedrukken door een drukkerij. Hierdoor zag het spel er professioneel uit. Maar vanwege tijdsnood hebben wij helaas geen doos kunnen maken waar alles netjes in past.